zondag 2 december 2007

Nog 3 weken!

Jaja, 3 weekjes... in een oogwenk zal het nu voorbij zijn! So hang on to your braces want I' ll be back soon ;-)!

Deze week was een vreselijk stresserende week... de reden lees je hieronder:

Je kent dat wel, na een lange dag tokkelen op je laptop, besluit je er een einde aan te breien.
Je wilt je werk opslaan (waar je per slot van rekening een ganse dag aan hebt gewerkt)... het programma reageert niet meer!
Vreselijk vervelend want je bestand is niet opgeslaan...
Enfin, je hoopt dat de pc zo'n hersteld bestand zal weergeven eens je hem opnieuw opstart.
Je besluit dus te gaan slapen...
Je gaat naar Start... je wilt afsluiten maar er gebeurt niks...
Je duwt hem dan maar manueel uit in de hoop dat hij morgen zijn streken kwijt is.
Een beetje verveeld ga je dus naar bed... al je werk voor niks en dat met een deadline!
Je overigens afvragend waarom je computer blokkeert en niet wilt afsluiten...
De volgende ochtend word je ietwat nieuwsgierig wakker... nog voor je ontbijt besluit je je pc aan te zetten... en dan gebeurt wat je denkt dat nooit gaat gebeuren...
TOTALE COMPUTERCRASH!
In een glimps van zinsverbijstering zie je alle foto's, muziek, video's en kostbare bestanden aan je ogen voorbij flitsen!
Angst bekruipt je, je lichaamswarmteregulatie laat het volledig afweten, tranen springen in de ogen, je adem stokt, je verliest elk gevoel van realiteitsbesef om vervolgens totaal in paniek en half histerisch al je belwaarde op te bellen naar je zus die je eigenlijk ook helemaal niet kan helpen vanuit België!
Eens gekalmeerd probeer je je computerwinkel in België te contacteren... erg behulpzaam zijn ze niet (daar zien ze mij trouwens niet meer terug!) dus je besluit hier een oplossing te vinden!
Gewapend met laptop schuim je alle winkelcentra in Porto af.
Tegen de avond ben je volledig ten einde raad na de zoveelste teleurstelling dat ze je nergens kunnen helpen.
Volledig gefrustreerd besluit je naar de film te gaan... en neen, niet zomaar een film... wel de enige soort film die je in zo'n situatie kan redden: de nieuwste DISNEY! (en het mag gezegd worden: hij is werkelijk prachtig! Niet omdat Dr Mc Dreamy meespeelt, wel omdat het eerste kwartier je terugvoert naar de charmante Disney stijl van enkele jaren gelden: een "gewone" tekenfilm... )

Enfin, in het shoppingscentrum aangekomen waar de tofste bioscoop is, stoot je totaal onverwacht op het ziekenhuis der computers: PC CLINIC! Hoera, je reddig is nabij! Verrukt ben je... tot je de diagnose krijgt: volledige C-schijf besmet met virussen! Zelfs je anti-virus programma is besmet! Jeetje...

Resultaat van mijn bezoek? Computer volledig geformateerd (lees: geen Word ofzo meer, geen I-Tunes, geen games, geen Flash,...) en 150 euro armer! Gelukkig had ik pas een back-up gemaakt... enkel de recentste bestanden zijn verloren!

Moraal van het verhaal? Lime Wire is heel leuk want gratis muziek! Maar het helpt je volledige pc om zeep! Frustrerend, zeker als je denkt wat ik met die 150 euro had kunnen doen!

Mijn laptop heeft de eenzame overnachting in het pc hospitaal gelukkig goed doorstaan. Hij is ondertussen weer in mijn bezit... vanaf nu kan ik wel enkel in het Portugees en Engels met mijn computer communiceren, maar ja... en hij heeft geen enkele software meer maar dat valt wel weer in zijn plooien :-)!

Vele groetjes!
Babs

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh nee babs, verschrikkelijk!!! Dat is idd een van de ergste dingen die kunnen gebeuren als je een hele dag bent bezig geweest... Wat leidt tot de vraag: aan wat was jij een hele daag bezig?? Casussen? Alleszins, blij dat ie weer in volle gezondheid is! Binnen 2 weken staan we daar he, dus zet je schrap!

DIkke x

Ruud

Sofie Van Den Broecke zei

Damn, Babs!! Verschrikkelijk!! Goed dat je het overleefd hebt!!!!

Hier nog alles super in orde!! Geniet alleszins van je laatste weekjes, ze zullen voorbij vliegen!!!

Kus,
Fie

Anoniem zei

hoi poepie!
alweer op school! hihi! wat een mens toch doet op zijn werk!
goed dat de computerproblemen zijn opgelost he!
oef!
allé zoetie! ik ga je al laten maar ik wou toch snel gedag zeggen! daaaag zoetie! kus

Anoniem zei

Hoi zus, mams wil ook nog eens zeggen dat ik je enorm mis!
De computer zorgen zijn achter de rug ,gelukkig! Ik tel de dagen af.Veel tijd heb ik niet want enorm veel werk, weldra Kerst....!
Tot later kusjes mams.

Anoniem zei

aje..daar gaan die sims(en al hun vooruitgang). Met die 150€ had je wel..150 liedjes via iTunes kunnen kopen!
in t UZ loopt een Portugees rond (stagiair), uit Porto.(voor de rest maar een grijs figuur, ik denk dat jiçj daar blijer bent, dan hij hier ;)

chris smet zei

Dag Barbara,
Goed te vernemen dat je met kerstmis zult thuis zijn tot groot jolijt van jouw mama en zus. Zo te lezen heb je niet te veel tijd om jou daar te vervelen. Wie weet ontmoeten we mekaar niet eens gedurende jouw korte vakantie. Lieve groetjes
N.Chris

Anoniem zei

Ello Allo! Boa-tarde!
Wat een kutdag! Rushe Rushe Rushe. En dan toch nog de volle 10 min tussen promotor (rare vent toch soms) en herhaling ALS: een zee van tijd om vanop 5K3 nog eens te posten. Nog een volle halve dag van dit geloop en dan kan ik eindelijk mijn valies maken, watn ja, I'm coming to YOU! And I'm bringing Santa with me!
Santa Claus is coming... To town!
Allez, weeral een hoop nutteloze informatie en ondertussen time to go!

Love, en tot heel gauw!
Toms