donderdag 25 oktober 2007

Três, dois, um... en we zijn vertrokken!

Mijn eerste bericht en al meteen veel te vertellen!
Laten we om het makkelijk te houden beginnen met een opsomming van alles wat ik reeds te vertellen heb...
- het aangename klimaat dat sinds gisteren toch eens een steekje liet vallen
- de met rotsen bezaaide adembenemende prachtige kust
- de waanzinnig vele winkels waarvan je je afvraagt hoe zij nog omzet kunnen maken?
- de *hoe vind ik hier mijn weg terug* grote shoppingscentra die open zijn tot 23u!!!
- het ziekenhuis waar trappen 75% van de plaats innemen (en je weet, ik overdrijf nooit ;-) )
- de residentie waar ik verblijf: we hebben digitale tv, fantastische wasmachines, een aangename studeerruimte, een lift die iedereen gebruikt (ook al is onze residentie maar 2 verdiepingen hoog), vriendelijke dag- en nachtbewakers die iedereen bij naam kennen en bijzonder goed kunnen knipogen (jaja, die portugezen weten van wanten) en wel 30 camera's die ons beveiligen/bespioneren (zelf te kiezen).
- mijn kamer (met dank aan ikea voor de aankleding): elke week gepoetst, elke week nieuwe lakens en handdoeken... ben ik hier op hotel?
- de nieuw aangelegde metro die rijd tussen 6 en 1u en die evenals mijn residentie continu bewaakt wordt door meerdere bewakers
- de door UNESCO terecht tot werelderfgoed geklasserde stad Porto: MUITO BEM (prachtig)!
- het totaal onverstaanbare Porto-Portugees: het reflectoire "Sorry, I don't speak much Portugese" zit al zo ingebakken dat ik het zelfs zeg als mensen me in het Engels aanspreken :-) (stom, maar echt gebeurd) !
- ...
Dat zal het zowat zijn voor vandaag!
Laat gerust een berichtje na!
Vele groetjes!
Babsie

5 opmerkingen:

Sofie Van Den Broecke zei

Hey Babs, Super dat je ook een blog hebt gemaakt! Ik vind het heerlijk om iedereen zijn verhalen te lezen! Zo te zien heb je het daar naar je zin, zoals ik hier!

Vele groetjes,
Sofie

chris smet zei

Dag Barbara,
Blijkbaar ben ik al de eerste niet meer voor een klein antwoordje. Ik verneem dat jij het ginder goed stelt. Op die manier zullen die drie maandekes vlug voorbij zijn. Maak er het beste van - doe het goed, en je hoort nog van mij.Prachtig om op die manier ook iets van jou te horen. Groetjes en kusje van N.Christ

Unknown zei

Dag Barbara,
Wij kunnen het hier niet gewoon worden zonder jou. We hebben een lintmeter in de keuken opgehangen en knippen er elke dag een stukje dag af. Als hij helemaal zal op zijn ben je terug. Dan hebben Isabelle en Yasmine hun zoveelste goede rapport mee hopen we. Tot nu gaat alles goed. Misschien mag ik beginnen bij Belgacom .... nog niet helemaal zeker :-)
Groeten van Isabelle, Yasmine, Tante Mireille en Nonkel Wiiiiiiiimmmmmmm!

Ruud zei

Hola Babs!

fantastisch da je een blog hebt, die staat al in m'n favorieten... Mooi verwoord, het subtiele evenwicht zoeken ;-) De mogelijkheden tot ontspanning zijn bij ons gelukkig zeer groot!

Anyway, vele groetjes van een medebewoner van het Iberische schiereiland - Te abrazo

Ruud

PS: shop till you drop (letterlijk en figuurlijk wss met de vele kilo's die je mee naar huis zal brengen)

Anoniem zei

Op Porto weetjes ging het antwoorden heel vlug. Bij deze reactieblog heb ik wel vier keer moeten herbeginnen! Dus nu de vijfde keer! Ik schrijf maar mijn berichtje opnieuw in de hoop dat het nu toekomt.
De kerstboom gaan we samen bekijken en aangezien de winkels toch zo lang open zijn doen we ook onze kerstinkopen!!!!
"WE" zus komt ook mee, ze kreeg een ticket naar Porto voor haar verjaardag!!!

Tot binnenkort
Dikke kussen mams