zaterdag 17 november 2007

Almost half time!

Over een weekje is het zover... de helft van mijn erasmus! Niet te geloven hoe snel de tijd vliegt! Zo dadelijk wat meer over de eerste helft maar eerst een vooruitblik op de tweede helft want binnenkort komen mijn eerste bezoekers :-)! Eerst komt Dagmar en dan komen Tom en Ruud. Ik kijk er erg naar uit! Het beloven 2 fantastische weekends te worden!


Sinds 2 weken loop ik stage op de dienst pediatrie. De eerste week verliep wat stroef... mijn verantwoordelijke dokter scheen maar weinig tijd voor me te hebben wat resulteerde in veel vrije tijd voor mezelf :-) ! Deze week verliep veel vlotter... het was plezant en ik heb veel bijgeleerd. Ik moet elke dag wel een ware zoektocht ondernemen om mijn dokter te vinden... hij weet zichzelf steeds te bevinden op de plaatsen waar ik het laatst ga kijken wat erop neerkomt dat ik elke dag ongeveer een half uur in het ziekenuisdoolhof verdwaal. Op mijn dwaaltocht passeer ik steeds op de afdeling met gehospitaliseerde babytjes. Elke keer blijf ik even staan om naar hen te kijken. Sommigen zijn te klein om te beseffen dat je er bent, anderen zwaaien en lachen naar je! De kindjes komen en gaan maar sinds dag 1 ligt daar een piepklein - in roze kleertjes gehuld - babytje. Ze is zo klein en hulpeloos. Iedere dag hoop ik haar te zien... niet echt professioneel om je te hechten aan een patiëntje, ik weet het maar ik hoop dat ze snel beter wordt en naar huis kan...

Vorige week was het eindelijk zo ver: het Barcelona weekend met mijn vrienden! Op deze foto staan we op de trappen van de ingang van Parc Guëll... van links naar rechts zie je Sven, Ruud, mezelf, Julie, Ann-Sofie, Neda, Roos, Anneleen, Bernard en Ine. En dan was er uiteraard ook nog Tom die de foto nam!
Superverrassing was Micky die even snel goeiedag is komen zeggen (lees: zaterdagavond geland en zondagochtend weer vertrokken)! Ja ja, de enige die zo gek is om dat te doen is Micky (en ik...) :-)!


Zoals ik eerder al zei, ben ik naar de Champions League voetbal geweest(Porto tegen Marseille)! Het was een fantastische ervaring! Stefanie en ik hadden fantastische zitplaatsen... hoog genoeg om het spel te overzien en dicht genoeg om knappe voetballers te spotten :-)! Nummer 7 was mijn favoriet... of was het 17? Doet er niet toe... FC Porto heeft die avond gewonnen met 2-1! Of mijn aanmoedigingsgeroep daartoe geholpen heeft weet ik niet maar een zere keel had ik alleszins :-)! Voor herhaling vatbaar!

Deze week stond ik op het zonneterras van een van de vele shoppingscentra het panorama te bewonderen. Dit shoppingscentra is trouwens net een week geopend... alsof ze er hier nog niet genoeg hebben! Enfin, terwijl mijn blik over de daken gleedt, zag ik hem... de kerstboom! Hij toornt uit boven alle gebouwen... groot kun je hem dus alleszins noemen :-)! Op deze foto kan je zien hoe ze de top erop hebben gezet... geen ongevaarlijk werkje me dunkt! Nu ja, of hij ook mooi zal zijn dat kom ik vanavond te weten want vanavond is het zover! Om 20u gaan voor het eerst de lichtjes aan! Ik zal op de eerste rij staan om dit gigantische bouwwerk te bewonderen! (ik vond alvast een foto van hoe hij er verlicht zal uitzien!)

De hele kerstsfeer stemt me rustig maar ook een beetje triest want het ziet ernaar uit dat ik het alleen zal moeten vieren. Ik heb hier uiteraard kennissen om het te vieren maar er gaat toch niks boven je eigen familie... Nu ja, voor één keer zal ik het wel overleven... Maar intussen, iedereen is welkom! Nu, morgen, volgende week, volgende maand of op kerstavond ;-)!

Ik ga er maar weer eens vandoor!
Of nog dit... de zon schijnt hier nog steeds stralend, de regen is nog steeds niet aan het vallen maar de temperatuur is enkele graden gezakt. Mijn jas + sjaal is elke ochtend een noodzaak en een broek is toch aangenamer dan een rok! Niettemin, het regenloze leven bevalt me wel:-)!

Tot de volgende!
Babs
X

5 opmerkingen:

Sofie Van Den Broecke zei

Hey Babs, Leuk nog eens een berichtje uit het toch warmere Porto te lezen!! Hier is de eerste sneeuw gevallen. Heb veel te weinig warme kleren. Dat wordt shoppen dus!! ;-)

Nog veel plezier daar!!
Bisous!!

Fie

Roos zei

waaw, shopping centra die als paddestoelen uit de grond rijzen, een kerstboom waarnaast die van rockefeller center lijkt te verbleken, de eeuwige zon (hier dalen de temperaturen verder richting vriespunt, bibbermompel...), stagebegeleiders die zoek zijn... en dat allemaal in een wandelafstand van de sandeman-fabriek:
het aards paradijs zeg ik je!

kon ik maar nog ergens een verlengd weekendje lospeuteren van mijn stageschema!! (damn die spoed...)

miss you!
Roos
xxx

Anoniem zei

Hoi zusje,
Fijn te lezen dat de kerstsfeer daar fantastisch is,wel wat vroeg want de sint is hier nog niet geweest,voor jou is dit geweldig en belangrijk,dus genieten.
Ga je alleen zijn met Kerst... dat is toch niet zeker!Laat je gemoed niet vallen er komen nog...tijden.
Wij hebben nu meer dan een jasje en lange broek nodig,brrr wat is het koud!!!
Zus is druk met toneelvoorstelling,stresssss voor de première!!
Feest Smetjes gaat door op 19jan08 dan zul je terug zijn.
Gr en dikke kusjes Mams

Anoniem zei

hoi zussie!
fijn even iets van jou te lezen!
ik zit nu nog even op school, straks repetitie voor mouchette!!
stressy! generale week!
ik mis je toch wel hoor zoetie! dus samen kerst vieren moet hoor!
mama en ik zullen erover spreken, desnoods halen we jou even naar hier! ok?
geniet maar van al die fantastische ervaringen en tot gauw over de mail!
trouwens ook groetjes van de beide oma's die geregeld naar jou vragen!
Kus! Kus! Yuppie X

Ruud zei

Hey Babs,

vrijdag nog amper 3 weken en ik sta in Porto!! Geweldig! De temperaturen zakken hier ook alsmaar verder, vandaag op zoek geweest naar een mooie sjaal (of hoe je van alles een excuus tot shopping kan maken) maar tot zover niet gevonden. Morgen misschien deel twee ;-) Ik ga dan nog eens naar het shopping center aan zee denk ik, wat toch ook alles onder één dak heeft: mooie winkel, Starbucks, Ben&Jerry's,...

De stage reumatologie is vandaag begonnen met een uurrooster dat me wel bevalt... 8h30 tot 13h30, morgen om 10h er zijn, heerlijk toch Erasmus :-)

Vele groetjes en dikke kussen

Ruud