maandag 5 november 2007

Porto-update...

Het leven hier in Porto blijft rustig zijn gangetje gaan... niettemin, hier volgt een kleine update.

* Het is hier nog steeds mooi weer. Op het 10 minuten durende miezelregenbuitje van 2 weken geleden na, schijnt de zon hier nog steeds stralend elke dag! Ik kan niet zeggen dat ik daar unhappy van word... ondanks the thanks to global warming ;-)!
* Ook hier worden op 1 november de overledenen herdacht... dat betekende dus een extra vrije dag deze week. Heel bevreemdend om een kerkhof te bezoeken terwijl het stralend weer is (lees: zonnebril, zomerrokje en spaghettibandtopje). Nog bevreemdender om te zien hoe ganse families hier samentroepen rond de graven met eten en drinken en schijnbaar de hele dag op het kerkhof doorbrengen. Het was ook best wel raar om niet bij papa te kunnen langsgaan dit jaar...

Hoezeer wij gehecht zijn aan de traditionele Chrysant, zo brengt men hier kaarsen mee! In de winkels kan je ze vinden in allerlei vormen en kleuren maar ook aan de ingang van het kerkhof werden er kaarsen verkocht door een typisch Portugees oud vrouwtje. Hier en daar heb ik wel wat Chrysanten gezien... maar telkens slechts 1 tak. Misschien omdat ze erg duur zijn?

* Op mijn I-Pod heeft de pop-rock selectie intussen plaats gemaakt voor de Christmas selectie :-)! Ik heb zo'n gevoel dat ik met dat goede weer moeilijk in de kerstsfeer zal raken dus begin ik alvast vroeg met de voorbereidingen. Mijn kerstboom is al uitgezocht en de kerstdecoraties stromen langzaam binnen! De stad is trouwens al prachtig versierd met lichtjes en kerstversieringen... nu enkel nog wachten tot de grote kerstboom klaar is! In het shoppingscentrum heb ik trouwens het eerste kersttafereel weten te ontdekken... ik was er al enkele keren voorbijgelopen want nogal abstract hé!

* De mode is hier nog steeds onveranderd... jeansbroeken, jeansbroeken en nog eens jeansbroeken! Overal waar je kijkt: jeansbroeken! Moeten ze daarom zoveel winkels hebben als iedereen toch jeansbroeken draagt??? En vooral, wie koopt al die mooie rokjes dan??? Echt waar, op een overvolle metro zit er gemiddeld 1 iemand die iets anders dan een jeansbroek draagt! Als ik erop zit, ben ik dat dus :-)!

* Vandaag zijn we begonnen met een nieuwe stage. Verloskunde is afgerond dus pediatrie komt eraan! Aangezien onze professor in de voormiddag graag slaapt (!stel je voor!), worden we morgen pas verwacht om 12u! Hiep hoi! We hebben vandaag reeds een glimp kunnen opvangen van het reilen en zeilen op de dienst... het ziet ernaar uit dat er zo'n 3 dokters per patiënt zijn voorzien! Ja ja, de Portugezen weten wat werken is ;-)!

* Mijn kamer is nog steeds even tof! Voel me hier echt goed! Op de foto zie je mijn prikbord ter hoogte van mijn bureau. Wie herkent zich op de foto's ;-) ? Oh en Isa en Mien, zie je... jullie tekeningen hangen op hé!


* Ik probeer te beslissen wat mijn favoriet shoppingscentrum is maar de keuze is moeilijk. Niettemin, alle pro's en contra's indachtig heb ik besloten te kiezen voor het Dolce Vita shoppingscentrum. Slechts 1 metrohalte van me verwijderd, met een prachtige en immens grote binnenfontein, bijhorende lichtgevende vloeren, 100 tal winkels, 20 tal restaurants en een cinema waar ik uiteraard al eens naar de film ben geweest! En binnenkort komt Sinterklaas langs, zijn troon staat al klaar!
* Vlakbij mijn favoriet shoppingscentrum-en tevens de eindhalte van de metro die me elke dag veilig thuis brengt, vind je het indrukwekkende Estádio Do Dragão, de thuishaven van FC Porto. Het stadium is ontworpen door Manuel Salgado (een heel bekend Portugees architect) en heeft een capaciteit van zo'n 50 948 zitplaatsen. Morgen zullen 2 daarvan bezet worden door Stefanie en mij! Inderdaad, gehuld in supporterssjaal en het clublied kwelend, zullen wij getuige zijn van de Champions League wedstrijd Porto-Marseille! Een uitgebreid verslag mét foto's zullen weldra de cyberwereld ingestuurd worden!

* En last but not least... vrijdag zie ik (how jet-set can you be ;-) ) mijn vriendjes en vriendinnetjes in Barcelona! Het zullen 3 fantastische dagen worden... een verslag volgt zeker!

That's all folks :-)!
Dikke zoen van Babs!

5 opmerkingen:

Sofie Van Den Broecke zei

Het zijn schitterende verhalen!! Leuk te lezen dat het zo goed met je gaat!!

Kusjes,
Fie

Ruud zei

Hey babs,

no puedo esperar hasta el viernes!! En met al die verhalen kijk ik er uiteraard ook megahard naar uit al om naar Porto te komen, en dat amper en week voor kerstmis, de sfeer zal 200% zijn... kmoet mss al eens jeugdherberg boeken!! Blijven schrijven en vooral blijf je amuseren. Groetjes aan Stefanie!

xxx Ruud

Anoniem zei

Blijven shoppen, Babs, blijven shoppen :-)!

Anoniem zei

Babs,fijne verhalen!
Door je geroep en gegil heeft de voetbalploeg tegen Marseille gewonnen!
Geen smsjes voorlopig, mijn gsm is nl. gewassen in de wasmachine! Hopelijk gaat hij nog na het drogen
Groeten en dikke kussen mams

chris smet zei

Hallo Babs,
Eens gaan zien naar de reacties, en ik was verwonderd dat mijn vroegere reacite niet verschenen was. Geen erg...Dan maar eens opnieuw. Gionds alles su^per, geloof ik. Alleen al voor de zon en de goede temperatuur moet het er goed zijn te vertoeven. Beetje bij beetje komt kerstdag eraan, en de grote kerstboom in Porto staat er al zeker? Doe het ginder verder goed hé!
Groetjes van N.Chris